Úvodní stránka > Závod > Pravidla

Jaroměřský kros

Pořadatel

TJ Sokol Jaroměř – atletický oddíl
Mgr. Jiří Pour – SPORT POUR – Běžecká škola Jirky Poura

Ředitel závodu

Mgr. Pour Jiří (606 091 030)

Hlavní rozhodčí

Mgr. Kopecký Roman (776 249 879)

Základní pravidla

  1. Běh se řídí vybranými ustanoveními pravidel IAAF/Českého atletického svazu, zejména Pravidlo P250 přespolní běhy.
  2. Dodržování pravidel bude kontrolováno rozhodčími po celou dobu závodu. Závod je rozdělen dle časového rozvrhu na několik tratí, kategorií a startovních vln. Kategorie budou stanoveny dle pohlaví: muži a ženy a podle roku narození, každé kategorii budou vyhlášeni tři nejlepší závodníci.

Omezení závodníků

  1. Závod je otevřen pro veřejnost a může se ho zúčastnit každý sportovec s přihlédnutím ke svým schopnostem a zdravotnímu stavu – vizte níže. Přeboru České obce sokolské (ČOS) se může zúčastnit pouze platný člen ČOS. Přeboru královehradeckého kraje Českého atletického svazu (ČAS) se může zúčastnit pouze platný člen ČAS. Mistrovství České republiky veteránů se může zúčastnit každý ve své a vypsané věkové kategorii dle podrobného rozpisu.

Zdravotní stav

  1. Každý závodník se účastní na vlastní nebezpečí, je si vědom svého zdravotního stavu, který mu musí umožňovat bezpečně uběhnout plánovanou vzdálenost.

Prezentace

  1. Každý závodník je povinen dostavit se k prezentaci v den konání závodu nejpozději 30 minut před plánovaným startem. Optimálně se k registraci dostavte 60 minut před startem, abyste se vyhnuli čekání. Třicet minut před plánovaným startem se registrace dané startovní vlny uzavírá. U prezentace si závodník vyzvedne startovní číslo a čip. Pokud není závodník přihlášen předen, musí vyplnit písemnou přihlášku na místě a dostavit se alespoň 90 minut před startem.

Startovní číslo a časomíra

  1. Startovní číslo umístěte na přední stranu dresu, nejlépe na hrudník.
  2. Čas je měřen pomocí čipu, který si každý závodník umístí na pásek ze suchého zipu nad kotník. Bez čipu není změřen čas.
  3. Po doběhu do cíle vraťte čip a pásek časomíře. V případě odstoupení ze závodu vždy informujte časomíru a odevzdejte čip, případně čip zašlete poštou na adresu IronTime, Komenského 3810/16, 276 01 Mělník.
  4. Při průběhu cílem nepřekrývejte rukou startovní číslo (např. vypínání stopek apod.) a to kvůli pořízení cílové fotografie a ověření výsledku.
  5. V případě ztráty čipu během závodu v cíli bezpodmínečně nahlašte své startovní číslo časoměřičům a rozhodčím.

Start a cíl

  1. Prostor startu a cíle je v jednom místě u hradeb pevnosti.

Zázemí

  1. Zázemí se nachází přímo v prostoru startu/cíle. Nacházejí se zde toalety a prostor pro uložení osobních věcí.

Trasa závodu

  1. Závod se běží v jednom nebo více barevně označených okruzích.
  2. Trať vede terénem parku pod hradbami. Vstup na okraje hradeb pouze na vlastní nebezpečí. Organizátor neručí za nezodpovědné chování diváků, sportovců či doprovodu. Udržujte případné doprovodné domácí mazlíčky na vodítkách a pod kontrolou.
  3. Mapa tratí je uvedena na webových stránkách. Prosíme závodníky a diváky, aby neničili značení trati.

Občerstvovací stanice

  1. Občerstvovací stanice je umístěna v prostoru startu/cíle.
  2. Odpad prosím odhazujte hned za občerstvovací stanicí do připravených pytlů, neodhazujte je na trať, abyste neohrozili ostatní běžce např. slupkami od banánů.

Oblečení

  1. Oblečte se vždy podle počasí. V chladném a deštivém dni můžete prochladnout. Vždy si chraňte ruce a hlavu. Čepice nebo čelenka a rukavice pomohou. V případě teplého počasí si oblékněte volné oblečení. Do startu zůstaňte v teplém oblečení. Běžte v botách, které máte vyzkoušené. Nezůstávejte ve vlhkém oblečení, pokud jste mokří, vždy se rychle převlékněte a přesuňte do tepla. Mějte s sebou dostatek oblečení pro převlečení.

Zdravotní informace

  1. Na rubovou stranu svého startovního čísla napište případné léky, na které jste alergičtí, a uveďte případně jméno a telefon kontaktní osoby, kterou máme kontaktovat v případě zranění nebo zdravotních komplikací
  2. V prostoru startu a cíle bude přítomen zdravotník pro ošetření drobných zranění a poskytnutí první pomoci.
  3. Pokud jste po nemoci nebo se necítíte dobře, závodu se raději neúčastněte. Nehazardujte s vlastním zdravím. Zdravotní potíže vás vždy doženou, jsou obvykle rychlejší než vaše běžecké tempo.

Rady pro závod

  1. Udržujte stálé průměrné tempo. Klíčem k úspěchu je udržet stálé tempo. Mnozí závodníci dělají chybu, že v začátku závodu přecení své síly. Určete si svou ideální rychlost a tu udržujte po celý závod.

Pitný režim

  1. Poslední dny před závodem myslete na pitný režim a vědomě se snažte doplňovat tekutiny.

Výsledky

  1. Po doběhnutí a zpracování údajů z časomíry výsledky budou v co nejkratším čase uveřejněny na internetu. Pokud najdete ve výsledcích chybu, kontaktujte nás neprodleně e-mailem na info@irontime.cz.

Respektujte pokyny organizátorů závodu, závoďte dle pravidel fair play. Děkujeme

Hodně štěstí!